Sifat Wanita Yang Disukai Laki-laki

Kayanya ini artikel bagus neh bwt wanita2 yang mau jadi wanita idaman… moga bisa menjadi panduan buat calon istri dan pasangan yang baik..

soalnya sekarang wanita2 banyak yang terlalu mandiri (maunya…), tapi tidak wanita menyadari sebenarnya, wanita yang terlalu mandiri itu bisa membuat laki-laki merasa tidak dihargai…

but girls…be ure self ajah..tp tetap bisa menjaga perasaan pasangan…okeh..

selamat membaca…

8 Sikap Wanita yang Disukai Lelaki

Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru mau nunjukin sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Kekanak-kanakkan
Dalam batas yg wajar, sifat kekanak-kanakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan sikap anda. Tetapi tentulah bukan sifat kekanak-kanakkan yang kelewatan dan menyakitkan hati tetapi sikap kekanak-kanakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelaki-lakian kaum lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk membicarakan masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesalahan, wanita yang pengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya coba mengerti duduk persoalannya.

3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeda dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesehatan tubuh badan walau sudah mempunyai anak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan bisa bercanda. Walau topikcandaan yang disukai lelaki berbeda dengan topik kesukaan wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman bercanda yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius menjadi candaan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai bergurau serta bisa menerima candaan laki-laki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak canggung dengan siapa pun.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mana yang dhindari serta menjaga harga dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, menyayangi anak-anak dan tidak memilih-milih. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan di dalam (inner beauty) pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Inilah sifat seorang wanita yang sempurna…

oleh Zulira Mohmad

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s